luni, 12 mai 2008

Odata in viata - concert de zile mari

Indiferent de culoarea politica, indiferent de varsta sau studii nu poti rata un concert Goran Bregovic in Iasi. Organizat de primarie, in plina campanie electorala concertul este un mod evident prin care Nichita spune “Votati-ma!!!”. Ce-i drept, acum, la sfarsit de mandat prinde cel mai bine un concert cu unicul Goran, cunoscut si iubit in toata lumea. Nu se tine cont de faptul ca strazile arata asa cum arata, cainii vagabonzi iti rup pantalonii prin toate cartierele iasului, si chiar in centru, cersetorii sunt “plasati” pana si in cele mai selecte locatii, si lista poate continua. Nu fac nici un apel nimanui, dimpotriva, idea era sa redau atmosfera pe care putini ieseni au pierdut-o, de la concertul lui Goran Bregovic. Ce mai, eu am crezut ca il vad pe Dumnezeu, asta dupa ce am reusit sa fac cate 2-3 pasi printre coate si injuraturi pana am ajuns destul de aproape incat sa constientizez cine era in fata mea. Nu am fost fana, nici nu cred ca voi fi (ca grupul de tineri care au prins loc in fata scenei si fredonau fiecare cuvintel din melodii) insa singurele cuvinte pe care le pot spune sunt “Go Goran!”. M-am simtit mandra de iesenii nostri in momentele de delir si aplauze, incat artistii au fost tinuti sa cante mult peste programul prestabilit. Membrii grupului - instrumentisti imbracati colorat, popular, iar Goran stand elegant pe scaun. Erau acompaniati de undeva din stanga scenei de doua “backing vocals” , imbracate de asemeni ciudat la prima vedere, si cu “vaza de flori in cap” dupa cum glumea un cunoscut de-al meu. Au mai lipsit artificiile. Cred ca seara ar fi fost intregita de un foc de artificii micuţ care sa il faca pe Goran Bregovic sa mai vina la noi la Iasi. Ce-i drept, povestea cineva, „spectacolele organizate la sarbi in care protagonist este Goran tin cate 5 ore, cu jocuri de lumini si obligatoriu pe stadion. Iar el sta in centru, ca pe o insula, impreuna cu toata trupa, in timp ce stadionul e la fel de galagios ca la un meci de fotbal.”

Niciun comentariu: