miercuri, 26 martie 2008

De vorba cu un "italo-rumeno"

Nu demult s-a intamplat sa ies cu amicii la un suc, o bere, o pizza… Iulian, ca asa il cheama, mi s-a parut un om lipsit de importanta, enervant, fara un dinte(2) si bineinteles…intrebarea mea era ce cauta el acolo? Din vorba in vorba am inceput sa vad ca Iulian era de fapt un om foarte de treaba si cu o poveste de viata foarte complicata pentru varsta lui..(24 de ani)..

“Am plecat in Italia la 2 luni dupa ce a plecat tata.. Cu gandul ca totul va fi bine si sa vezi frate cate tzoale mi-am tras..”
Din discutii am simtit nevoia sa intreb…iar el sa vorbeasca…si astfel povestea lui :

Rox (reporter) : Ce te face pe tine atat de puternic si de increzator in tine?

Iulian : Cred ca din cauza ca am plecat din tara…si toate astea m-au facut sa vad adevarata fata a vietii.

Rox: Ce te-a determinat sa pleci?
Iulian : Nevoia de bani, faptul ca tata ajunsese acolo si avea deja un loc de munca..Noi nu am fost uniti inainte sa plece el…poate de asta a si plecat. Insa am ales sa plec si eu..ce sa fac aici? Majoritatea prietenilor mei din copilarie sunt prin afara, cu masini si toate alea..

R : Si? Daca tot ai fost, de ce nu ai si ramas?
I : De ce? Ha ha! Pentru ca..politie..si toate alea.

R : Adica ai avut probleme cu politia?
I : De cum am ajuns…cica nu eram la fata ca in buletin (si rade) Am rezolvat cu fata dar dupa au inceput tampeniile. .. Stateam cu inca 3 baieti in chirie si ca sa nu facem prea mari cheltuieli, am ales metoda “mangleala” , “rubare”…

R : Si cam ce va tenta?
I : Atceva decat parfumuri scumpe si haine, nu prea… Era deja gasca bine bazata pe fleacuri din'astea..Deja trecusera de whisky si vinuri scumpe pe care le beau "la plesneala” printre rafturi in supermarket ca sa nu trebuiasca nici sa fure si nici sa-ndure… Intr-un final m-am bagat in afaceri si am inceput cu electronice, telefoane, alea-alea, pana'ntr-o zi….

R : Sa inteleg ca a fost de rau..
I : Da..Voiam sa ma intorc in tara…Ca acolo, in Italia nu aveam asa mari probleme..nu m-au prins, ca eram destul de atent, da' la granita cu Ungaria m-au prins… dupa poze. Cre’ca se asteptau sa fiu roman, si m-au verificat …Si, na…Am stat 3 luni la racoare , si am iesit acum doua saptamani.

R: Si ce-o sa faci de azi incolo? Te gandesti sa mai pleci?
I : Nu stiu..totul depinde de bani si dupa aia de noroc.. Inapoi de unde am venit nu cred. poate pe altundeva..Vad eu..

Niciun comentariu: